Het ontzorgen van de toekomst

In de laatste uitgave van NoordZ doen Andreas en Antoni het boekje open over passie, ondernemerschap en familiewaarden. Benieuwd naar de visie van de bevlogen vierde generatie? Lees dan snel verder in onderstaand artikel van NoordZ!

BLOM INTERIEURS, HET ONTZORGEN VAN DE TOEKOMST

Blom Interieurs, het ontzorgen van de toekomst

PARTNERBIJDRAGE | Blom Interieurs in Sneek is een internationale projectinrichter voor zorg, hotellerie, leisure/short-stay en studenthousing. Van ontwerp tot productie, logistiek en montage, turn key ontzorgen is het devies. Andreas en Antoni Blom, als bevlogen vierde generatie in het familiebedrijf, over passie, betrokkenheid, familiewaarde én hun frisse blik op de Duitse markt.

Het volledig inrichten van duizend studentenkamers in Amsterdam, een paar honderd vakantiewoningen in Oostenrijk, volledig ingerichte kamers voor arbeidsmigranten in het Westland, hotelkamers in het Ghanese Accra, Roemenië of Curaçao of de vijfhonderd studentenkamers van Markt058 in Leeuwarden. Het is een kleine greep uit de recent spraakmakende projecten van Blom, familiebedrijf in projectinterieurs. Begonnen in 1931 in Anjum, met volgende voetstappen in Marrum en een ‘winkel’ in woninginrichting in Dokkum naar een internationaal opererende projectinrichter. Jan Blom, derde generatie, verhuisde het bedrijf in 2008 naar Sneek.

Hij transformeerde de ‘winkel’ naar bedrijf voor de zakelijke markt en herkende de behoefte van de groeiende vraag naar turn-key oplossingen. Voor studenten, expats, toeristen, zakelijke reizigers, zorggebruikers, statushouders en arbeidsmigranten. De afgelopen decennia groeide het familiebedrijf. Met eigen productiebedrijven door heel Europa en een ontwerpstudio in Amsterdam. Op een zichtlocatie aan de A7 staat het hoofdkantoor waar 40 mensen aan creatie, beleving, planning en uitvoering werken, waar inspiratie je tegemoet straalt en waar opdrachtgevers hun projectontwerp 1-op-1 krijgen voorgeschoteld. Sinds 2016 heeft Blom een vestiging met showroom in het Oostenrijkse Zell am See/Kaprun. Blom Interieurs verstaat in binnen- én buitenland de kunst om de wens van opdrachtgevers te begrijpen, die te vertalen naar het verwachtingspatroon van gebruikers en grip te hebben op het complexe traject in uitvoering en logistiek. Een proces dat zich kenmerkt door overzicht, heldere afspraken, scherpe deadlines en duidelijke communicatie. Maar zoals alles wat succesvol is, begint het met beleving en passie.

Bevlogen en betrokken

„Ik heb het altijd al gehad, van jongs af aan. Ik wist dat dít was wat ik wilde. Meubels, inrichten, inspireren én verkopen. Als kind al, geen idee waarom, maar ik wilde het. Als jongen van vijftien, toen ik in een meubelzaak werkte en op een zaterdagmiddag een klant mijn eerste bankstel verkocht. Na mijn stage voor de vakopleiding en ervaring bij andere werkgevers ben ik thuis gekomen bij Blom”, zegt salesmanager Andreas.

„Bij mij kwam het later. Ik wilde het liefst de wereld in en ging studeren in Amsterdam. Maar de Friese nuchterheid trok mij terug. De enorme drive en ondernemende geest binnen onze familie zorgde ook bij mij voor een intrede in het bedrijf. Wij zijn groot gebracht met een sterke ondernemersmentaliteit en ik wilde mijn plek verdienen binnen de organisatie. Door de verschillende lagen van Blom te leren kennen en af te reizen naar projecten en partners over de hele wereld, ontdekte ik al gauw de waarde van wat we hebben. Leren van elkaar, steun hebben, doorgaan.” Zegt Antoni, manager operations. „Nu zou ik niet anders meer willen, ik vind het geweldig. ”

Broers, bevlogen en betrokken. Wat de een doet zou de ander niet willen en omgekeerd. „We zijn hier in onze kracht, we vullen elkaar aan.” „We richten ons op expansie richting de Duitse markt, want daar zie je precies hetzelfde als op de Oostenrijkse markt, waar we al veel hebben gedaan in recreatie en hotellerie. In die landen wordt steevast gewerkt met lokale partijen die allemaal hun eigen ding doen. Onze werkwijze is totaal anders. Wij hebben alles in eigen hand. Inmiddels zijn we aardig wat projecten verder, en momenteel gefaseerd bezig met de oplevering van een paar honderd volledig ingerichte appartementen in de Alpen. In Duitsland werken ze van oudsher ook op die manier, dus daar zien we ook veel kansen, zeker omdat het een omvangrijke markt is. De focus voor de komende jaren ligt dus vooral op Nederland, Duitsland en Oostenrijk”, vertelt Andreas.

Ontzorgen naar de toekomst

Antoni: „De markt van projectinrichting voor onze disciplines zorg, recreatie, hotellerie/shortstay en studenthousing, groeit en wordt steeds professioneler en completer, ook voor ons. Een deel van de leegstand in kantoren en ander zakelijk vastgoed wordt door internationaal werkende bedrijven en investeerders, omgezet in studio’s en woningen voor verschillende doelgroepen. Blom is in die markt meegegroeid. Je leert elkaar kennen, vertrouwen, je weet wat je aan elkaar hebt. Zij gaan over het gebouw en de transformatie, wij realiseren de inrichting met alles er op en er aan, van gordijnen tot vloeren tot aan de lepeltjes in de besteklade, van bioscoop tot wasruimte tot muziekkamer en studieruimtes, alles. Tot een paar jaar geleden deden we nooit iets met keukens, inmiddels hebben we die ook in eigen productie.

Grip houden op het totaal en efficiënt zijn. Het complexe zit vaak in de planning, want in bouw of verbouw loopt de planning regelmatig uit, maar de definitieve oplevering verschuift zelden. Deadline is deadline; en dan scheelt het enorm dat je zelf de regie in handen hebt. Bovendien hebben we zo veel beter zicht op de gewenste kwaliteit, want levensduur is in die professionele markt erg belangrijk. Uiteindelijk levert de ontwikkelaar een goed verhuurbaar en kwalitatief totaalconcept, waarmee hij de bewoner of gebruiker voor kortere of langere tijd ontzorgt.”

Blom’s ‘turn-key procedure’ is een handvat én een belofte, zoals van een familiebedrijf verwacht mag worden. „Totaal ontzorgen betekent voor ons in dienst staan van gebruikers, hoe verschillend die ook zijn. Onze producten zijn gebouwd op gebruik, rust, actie, ontspanning, op het leven zelf. Door dat met duurzaam beleid te doen voor inkoop, energie, materialen, vervoer en hergebruik, kunnen we die producten, dit bedrijf en de wereld weer doorgeven.”

Neem contact met ons op

Neem via de mail contact met ons op. Wij zullen zo spoedig mogelijk uw mail beantwoorden.

0

Typ uw zoekwoord en klik op enter om te zoeken

1MagazijnverkoopKerstsluiting